wtorek, 1 września 2009

Kapelusze



Witajcie,
Tym razem postanowiłam zabawić się w modystkę (oczywiście w miniaturze). Skończyły mi się już zestawy do składania lalek z porcelany, więc nie mam dla kogo szyć ubrań (czekam już jakieś 7 tygodni na formę do odlewania lalek, która płynie do mnie z Kanady- nie spodziewałam się, że zajmie to tak dużo czasu). No ale mam jeszcze takie "manekinowe popiersie" ( na zdjęciach ponizej), więc kapelusze mogę robić bez problemu. Oto pierwszy z nich:


Ten kapelusz jest wykonany z papieru oklejonego koraloworóżowym jedwabiem Habotai. Ozdobiony jest bawełnianą koronką w kolorze ecru oraz różą ze wstążki jedwabnej. Rondo jest wykończone galonem w tym samym kolorze co kapelusz.

Z tyłu wygląda tak:

Kolejny kapelusz to coś w stylu "belle epoque" (ale nie wzorowałam się na konkretnych fasonach, dlatego może się trochę nie zgadzać ze stylem epoki). Tutaj zaszalałam i postanowiłam zrobić mu rondo, które da się wygiąć w dowolny sposób. Oto efekt:


Zrobiłam go z papier pokrytego jedwabiem Habotai w kolorze ecru. Rondo wykończone jest galonem w tym samym kolorze. Kokarda jest ze wstążki (tym razem nie jedwabnej, ale nie pamietam jaka była nazwa tej tkaniny). "Broszka" na kokardzie to owalna cyrkonia Svarowski ze sklepu internetowego z rzeczami do ozdabiania...paznokci i tipsów (to prawdziwy raj dla kogoś kto robi miniaturki!). A piórko, to piórko:)

I jak się Wam podobają? Czekam na komentrze;)
Pozdrawiam serdecznie!
P.S. Proszę, trzymajcie kciuki, zeby paczka z tymi formami już niedługo do mnie dotarła:)

3 komentarze:

  1. Ojej, kochana, paczka chyba jest u celnikow, bo zazwyczaj to tak dlugo nie zajmuje... wiem bo mieszkalam w Kanadzie i czesto wysylalam paczki do Polski... trzymam kciuki zeby szybko doszla! :o)
    Kapelusze niesamowite, ja wrecz UWIELBIAM kapelusze, szkoda ze dzisiaj nie sa nadal obowiazkowym nakryciem glowy. :o) Ten z wyginanym rondem jest boski.
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się doczekać kiedy dostaniesz te formy:)))
    Kapelusze piękne:)))
    Alienora

    OdpowiedzUsuń