środa, 30 czerwca 2010

Czepek w stylu regencji / Regency bonnet

Witajcie,
Dzisiaj zaprezentuję Wam miniaturowy czepek w stylu regencji. Za modelkę posłużyła mi lalka, która była bohaterką majowego posta, poniewaz ma odpowiednią do tego czepeczka fryzurę.


Hello,
Today I am going to present you miniature regency bonnet. Doll shown in May appears as a model here, because her hairstyle matches this bonnet well.





Rondo, a może raczej daszek czepka zrobiłam ze słomy, a główkę z jasnoniebieskiego jedwabiu Habotai. Całość ozdobiłam jasnoniebieską jedwabną tasiemką.

Bonnet brim is made of straw, and brim is made of pale blue silk Habotai. Bonnet is trimmed with pale blue silk ribbon.

Czepek robiłam według własnego wykroju, więc jest to prototyp, który będę jeszcze modyfikować. Myślę, że wkróce pojawi się tu nowa, bardziej ozdobna wersja w innym kolorze. :)Ale póki co, mam nadzieję, że ten się Wam spodoba i, tradycyjnie, czekam na Wasze komentarze:)

I made this bonnet using my own pattern, so it's a kind of prototype, which will be modified a little bit. I'm going to make new version of this bonnet and show it to you soon.

I hope you'll like this bonnet, and I am waiting for your comments:)

Pozdrawiam Was serdecznie,

Best wishes,

Zofianna

9 komentarzy:

  1. Podglądam Twojego bloga od jakiegoś czasu i jestem zafascynowana tym co robisz. Modziwiam Twoje misterne stroje i dbałośc o szczegóły. Jestem fanka lale wszelakich więc chętnie będę do Ciebie zaglądac.
    Czekam z niecierpliwościa na wizualizację tworzenia tych cudnyc pań.
    Pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, ta dama uroczo wygląda w tym czepeczku! Tylko tak się zastanawiam - ale przyznaję, że się nie znam!:) - czy tego ronda nie powinno nie być z tyłu? Ale zaznaczam, że się nie znam na czepkach!:)Jak zwykle piękna robota Zofianno:)

    OdpowiedzUsuń
  3. przecież masz wykroje! Ja się posiłkowałam wykrojem wiadomo skąd, robiąc czepek dla Wiktorii. I pamiętam, że w tym materiałach od Ciebie było dużo wykrojów na różne czepki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wykroje, ale do takiego czepka z marszczoną główką nie było, a przy rondzie rzeczywiście korzystałam z wykroju, choć też go modyfikowałam (gdybym tego nie zrobiła, byłoby większe). A co do ronda, to faktycznie lepiej, gdyby go nie było z tyłu. Chociaż widziałam w jednej książce o historii mody takie czepki z rondem także z tyłu, tylko w tym miejscu było węższe trochę.
    Ale spokojna głowa. Tak, jak obiecałam, zrobię jeszcze kolejną wersję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny:) Podziwiam dokładność, z jaką robisz stroje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Me encanta haber conocido tu blog y haber disfrutado de tus trabajos, enhorabuena!!!
    Precioso el gorro
    besitos ascension

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć Zofianno! ;) Kiedyś chciałaś zobaczyć tę lalkę z Minidolllist. Jeśli jeszcze chcesz, to właśnie wstawiłam fotki na moim angielskim blogu ;) Pozrdawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń